Kris Berry presenteert na haar debuutplaat Marbles en haar samenwerking met Perquisite Berry Street. Het is het tijd voor Kris om haar bekende kaders achter zich te laten, en haar intuïtie te laten spreken op haar tweede soloalbum. In de aanloop naar dit album stond het leven van Kris in het teken van loslaten. Ze zocht naar de kwetsbaarheid van geluk, liefde, verlating en vertrouwen om uiteindelijk uit te komen bij heling. Deze zoektocht was het fundament van de aanstaande plaat. Op een winterse avond in Parijs ontmoet ze Amerikaanse producers Chris Soper en Jesse Singer, die eerder met o.a. John Legend, The Roots, Emily King en onze eigen Chef’Special werkten. Het klikt en kort daarop wordt Brooklyn in New York haar tijdelijke thuis. Kris vindt een optrekje in de buurt van de studio, op de hoek van Berry Street. Toevalligheid of niet, Berry Street wordt al snel een werktitel. Berry Street is een ode aan haar jeugd:rondkuieren met een ghettoblaster op haar schouder, maar ook aan sSouthern gospel en zondagschool. De stem van Nina Simone op de radio, maar ook Wyclef Jean en Tracey Chapman. Deze kleurrijke achtergrond is de voedingsbodem voor Berry Street, waarop ze meer dan ooit haar eigen weg kiest.Kris ontwikkelde het album met een indrukwekkende groep artiesten: Guido Joseph (Chef’Special), Will Knox (Dotan), Gerry Arling (Caro Emerald) en Marnix Dorrestein (IX, Herman van Veen).